- Företag
- Privat
- Miljö & Hållbarhet
- Om Värnamo Energi
- Kundtjänst
Innan du felanmäler bör du kolla upp nedan angivna punkter...
Strömavbrott? Elfel? Innan du gör en felanmälan finns det några punkter du bör kolla upp!
A) Har grannarna ström? I så fall har du troligen ett fel i din egen fastighet. Strömavbrott beror ofta på fel i den egna fastigheten. Sådana elfel går ofta att felsöka genom att titta i elcentralen (ditt elskåp, proppskåp). Kolla först om felet beror på att din egen jordfelsbrytare löst ut. Kolla sedan om din huvudsäkring eller andra säkringar (proppar) i din elcentral har löst ut. Om en säkring (propp) löst ut kan det bero på att det finns något fel på någon av dina egna elprylar. Se tips och goda råd under sidan Säker elinstallation.
B) Är det mörkt hos grannarna? I så fall är det förmodligen fel på elnätet. Se mer under punkt 2 nedan.
A) Bor du i lägenhet och strömavbrottet beror på ett internt fel i hyresfastigheten är det din hyresvärd som har ansvaret, kontakta din hyresvärd.
B) Finns din fastighet i Värnamos elnätsområde, är det Värnamo Elnät som har ansvaret. Se mer under punkt 3 nedan.
C) Finns fastigheten utanför Värnamo Elnätsområde (tex Bredaryd, Forsheda, Rydaholm, Bor, Hånger) så är det Eon Energidistribution som har ansvaret, kontakta Eon på telefon 0771-88 00 22.
Om ett strömavbrott finns registrerat i vår Elnätskarta betyder det att vi jobbar för fullt för att åtgärda felet.
OBS! Vid vissa tider på dygnet när vi endast har jourhavande i tjänst kan avbrottsinformationen dröja något. Vår målsättning är att information ska publiceras på hemsidan så snabbt som möjligt.
Om ditt strömavbrott INTE finns registrerat på vår hemsida, och om du har undersökt och uteslutit att felet INTE beror på fel i din egen fastighet, och om din fastighet finns inom Värnamo Elnätsområde – då kan du göra en felanmälan genom att ringa:
Jourtelefon 0370-69 41 00.