- Företag
- Privat
- Miljö & Hållbarhet
- Om Värnamo Energi
- Kundtjänst
Vi har alla olika mål, visioner och drömmar, men gemensamt har vi förhoppningsvis ett genuint intresse av att vår hemregion ska vara en bra plats, som växer och ger oss alla möjligheter till en bra och hållbar framtid.
Vi har alla olika mål, visioner och drömmar, men gemensamt har vi förhoppningsvis ett genuint intresse av att vår hemregion ska vara en bra plats, som växer och ger oss alla möjligheter till en bra och hållbar framtid.
Vi har alla olika mål, visioner och drömmar, men gemensamt har vi förhoppningsvis ett genuint intresse av att vår hemregion ska vara en bra plats, som växer och ger oss alla möjligheter till en bra och hållbar framtid.
Vi har alla olika mål, visioner och drömmar, men gemensamt har vi förhoppningsvis ett genuint intresse av att vår hemregion ska vara en bra plats, som växer och ger oss alla möjligheter till en bra och hållbar framtid.
Vi som bolag anstränger oss för att alltid kunna erbjuda dig bra service, rätt priser och tjänster med hög kvalitet. Tillsammans med dig som kund, med våra anställda och med samarbetspartners – kan vi göra det möjligt! Ju fler vi blir, ju mer kan vi återinvestera i projekt och aktiviteter som är bra för hemregionen.
El, fjärrvärme, bredband – från en och samma leverantör – nära, tryggt, hållbart! Vi gör det möjligt – vad är viktigt för dig?
Vi har alla olika mål, visioner och drömmar, men gemensamt har vi förhoppningsvis ett genuint intresse av att vår hemregion ska vara en bra plats, som växer och ger oss alla möjligheter till en bra och hållbar framtid.
Vår affärsidé:
Värnamo Energis huvuduppgift är att erbjuda våra kunder energi och IT- kommunikation genom en väl utbyggd infrastruktur. Det innebär att vi tar vårt ansvar för samhällets utveckling och ger våra kunder konkurrenskraft, komfort och trygghet. Vårt agerande ska präglas av en hög servicegrad och närhet, omtanke om miljön samt en god kompetens. Vårt huvudsakliga verksamhetsområde är Värnamo kommun samt närliggande regioner.
Som vår affärsidé anger, så är Värnamo Energis viktigaste uppgift, att se till att samhället har trygg och stabil tillgång på el, värme och bredband. Dessa tjänster är idag en given förutsättning för att vardagen skall fungera och vi blir direkt sårbara utan dem.
Se mer hur Värnamo Energi bidrar till ett tryggt och stabilt samhälle >
Se mer om Värnamo Energis verksamhet och tjänster under sidorna om Värnamo Energi koncernens affärsområden.
< dölj extra text
Värnamo kommuns vision:
Värnamo – den mänskliga tillväxtkommunen. 40.000 invånare 2035.
Värnamo Energi koncernens vision harmoniserar med ägaren Värnamo kommuns vision.
För att förverkliga vår gemensamma vision, vill Värnamo energi förutom att utföra vår huvuduppgift (att förse kommunen med el, värme och bredband via väl utbyggda infrastrukturnät) – även aktivt bidra till kommunens tillväxt och verka för en levande hembygd på fler sätt.
Så bidrar Värnamo Energi till en mänsklig tillväxtkommun >
< dölj extra text
Våra kärnvärden sammanfattas i tre värdeord:
nära, tryggt, hållbart
De valda värdeorden, nära, tryggt och hållbart är flerbottnade och ska skapa flera associationer till bolaget och dess produkter och tjänster. Värdeorden sammanfattar grundtanken för hela bolaget och återspeglar hur bolaget arbetar. Men ska också reflektera hur bolaget önskar att kunder, leverantörer, anställda med flera, ska uppfatta bolagets personlighet och service samt hur bolagets omvärld ska uppfatta bolagets produkter och tjänster.
Vårt fundament:
Affärsmässighet
Ett annat ord som präglar hela bolaget är affärsmässighet. All verksamhet inom Värnamo Energis koncernen vilar på ett fundament av affärsmässighet. Att ha affärsmässighet som utgångspunkt i beslut och inriktningar är en viktig grundpelare för bolaget och för dess fortsatta utveckling och för fortsatt stabil lönsamhet.
All verksamhet inom Värnamo Energis koncernen vilar på ett fundament av affärsmässighet. Att vara affärsmässig handlar om att ta ansvar för att leverera värde där alla vinner. Vinn/vinn utgör affärsmässighetens grund och ledstjärna. Ur kundperspektivet innebär detta att du som kund inom rimlig tid ska erhålla ett värde som minst motsvarar din investering i pengar och ansträngning. Medan det ur bolagets perspektiv innebär att en affär inom rimlig tid ska ge tillbaka intäkter som minst motsvarar den ackumulerade kostnaden. Målet är att genomföra sunda affärer där alla parter får sina målsättningar uppfyllda.
Så verkar Värnamo Energi för att erbjuda privärda tjänster och produkter >
Värnamo Energi ägs av Värnamo kommun och vår vinst går tillbaka till dig, som bor i kommunen. Dels i form av återinvesteringar inom Värnamo Energis egna affärsområden, men även som utdelning till kommunens verksamhet och i form av ett starkt lokalt engagemang.
Som kund hos oss är du indirekt med och gör det möjligt att vår hemregion får ökad konkurrenskraft och tillväxtmöjligheter. Se mer detaljerad information om vår prissättning under respektive affärsområde.
<dölj extra text
Värnamo Energi koncernen – som idag har ett brett utbud av högteknologiska tjänster och ett stort innehav av väl utbyggda infrastrukturnät för el, värme och bredband – har en gedigen bakgrund och en historia som började redan när seklet var ungt. Läs mer om koncernens övergripande historia samt se även bolagets utveckling ner på verksamhetsnivå på samlingssidan om Värnamo Energi koncernens historik.
Kontakta kundtjänst om du har frågor om Värnamo Energis Affärsidé och kärnvärden så lotsar kundtjänst dig vidare till rätt kontaktperson.